Toate imaginile si textele care apar în acest blog, daca nu s-a specificat altfel, sunt proprietatea mea exclusiva si sunt protejate în conformitate cu Legea 8/1996 din România şi de legislatia internationala. Imaginile si/sau textele nu pot fi reproduse, copiate, transmise, publicate sau modificate, integral sau partial si pe orice suport, fara permisiunea mea scrisa. © Blogul lui Catalina

vineri, 4 noiembrie 2016

Ceviche sau Creveti marinati

In fiecare an, la data de 4 noiembrie in Panama se sărbătoreste Ziua Drapelului  (Dia de la Bandera), simbol al independenței față de Columbia.

Va prezint cu aceasta ocazie un fel de mâncare foarte tradițional si cunoscut - Ceviche
Această specialitate panameza (dar si peruviana)  nu are nevoie de multe ingrediente: ceapa, usturoi, piment rosu, lamaie, coriandru, sare și  pește sau creveți dupa preferința.
Ingrediente: pentru 2 persoane
250 g creveți fierti
 2 lămâi verzi- lime (sau 3 în cazul în care nu sunt prea suculente) 
1/2 ceapa (de preferință roșie) 
1 cățel de usturoi 
coriandru tocat
piment iute(dupa gust-atentie)

Mod de preparare: 
Se curata si se toaca foarte marunt ceapa si usturoiul. 
Se taie piment-ul  în bucățele mici. 
Se stoarce sucul de lamaie.
Într-un castron, plasați crevetii decojiti si  tăiati în jumătate pe lungime. 
Se adauga toate ingredientele menționate mai sus. 
Marinati 2-3 ore. 
Se decoreaza inainte de servire cu coriandru prospat tocat si piment. 
Pueti servi cu tortilla (vezi reteta aici) și cu o bere rece -Cerveza :). 

Eu am folosit creveti fierti.
Puteti să utilizați creveți cruzi sau pește crud proaspat (se taie pestele crud in cubulete, se curata crevetii si se taie in 2 in lungime, se marineaza o noapte intreaga cu ingredientele mentionate.
Aciditatea lamaii  va actiona si carnea de peste  va avea un aspect foarte alb).
Pofta Buna!
imprimati print

Panama (spaniolă República de Panamá) este un stat din America Centrală, situat pe partea cea mai îngustă a istmului ce unește cele două Americi. Se învecinează la nord-vest cu Costa Rica, la nord cu Marea Caraibilor, la est.
Cei mai vechi locuitori ai teritoriului ocupat acum de statul Panama au fost cuevas și triburile coclé care au dispărut din cauza bolilor și exterminării de către spanioli în secolul al XVI-lea.t cu Columbia, iar la sud cu Oceanul Pacific.

Canalul Panama
Este considerat pe bună dreptate una dintre cele şapte minuni ale lumii construcţiilor inginereşti. Prin apele sale tranzitează circa 4% din volumul comercial navigabil din întreaga lume. Pentru construirea sa au fost folosite peste 27 milioane kilograme de dinamită. În prezent, canalul este operabil 24 ore din 24, şi a costat vieţile a peste 26. 000 de oameni de la începutul construirii sale până în prezent. Este străbătut în fiecare zi de aproximativ 40 de nave şi a contribuit din plin la situaţia geopolitică din ultimele două secole. Acesta este Canalul Panama!

Istoria acestui canal merge în timp până în pragul secolului 16. După ce Imperiul Spaniol a conştientizat bogăţiile coloniilor sale din Americi şi din Asia, şi după ce la curtea din Madrid s-a hotărât că timpul în care aurul şi mirodeniile ajungeau în Spania era prea lung, consilierilor regali din acele vremuri le-a venit în gând o idee îndrăzneaţă.

În jurul anului 1524, aceştia i-au sugerat regelui Carlos al V-lea (Carol Quintul) că dacă s-ar fi tăiat o îngustă bandă de pământ de undeva din Panama, călătoriile galioanelor încărcate de bogăţii, ar deveni astfel mai scurte ca durată, şi implicit mai sigure. Regele a fost foarte receptiv a această idee, aşa că în anul 1529 a ordonat o cartografiere a Istmului Panama, precum şi întocmirea unui plan de lucru pentru şantierul viitorului canal.

Interesul în privinţa construirii sale a fost abandonat pănă în momentul în care cărţile naturalistului şi exploratorului german Alexander von Humboldt au readus în atenţie proiectul, pentru ca în anul 1816, guvernul spaniol să autorizeze construirea canalului, alături de fondarea unei companii care să se ocupe de acest deziderat îndelung aşteptat. Descoperirea aurului în California a suscitat şi interesul Statelor Unite pentru construirea canalului.

Studiile de teren efectuate între anii 1850-1875 au arătat că există doar două rute ipotetic practice. Una care să străbată Panama, şi cealaltă care să treacă prin Nicaragua. În anul 1876, o companie internaţională a obţinut o concesiune din partea guvernului columbian pentru a săpa canalul prin istm. Compania a dat faliment, iar în anul 1880 o companie franceză condusă de celebrul inginer Ferdinand Marie de Lesseps (constructorul Canalului de Suez) a obţinut dreptul de a săpa magistrala trecere de ape.

În anul 1879, inginerul de Lesseps a propus săparea canalului prin Panama. Prin intermediul succesului de proporţii în urma căruia dăduse în folosinţă Canalul de Suez, ambiţiosul inginer francez dorea să fie artizanul care să dea astfel ocazia ca toate navele să înconjoare Pământul navigând literalmente în jurul lumii cu ajutorul canalelor create de el.
Cu ajutorul Canalului Panama, timpul traversării din oceanul Atlantic direct în Pacific, ar fi fost astfel cu mult redus. Spre exemplu, noul canal putea salva navele de o rută ocolitoare dinspre New York la San Francisco, vasele fiind astfel scutite de un drum ocolitor cu lungime de peste 28.968 kilometri.

Lugimea actuală a canalului este de 77,1 kilometri, acesta fiind prevăzut cu mai multe porţi şi hidrocentrale. A fost construit în două etape definitorii. În cadrul primei etape (desfăşurată între anii 1881-1888) activitatea a fost dirijată de compania franceză comandată de Lesseps. În timpul celei de-a doua etape, lucrările au fost întreprinse de americani, care au şi definitivat canalul în forma în care există astăzi. Munca a fost cu adevărat titanică!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

miauuu...........

a target="_blank" href="http://www.hostingpics.net" title="Hebergeur d'image">Hebergeur d'image
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...