Toate imaginile si textele care apar în acest blog, daca nu s-a specificat altfel, sunt proprietatea mea exclusiva si sunt protejate în conformitate cu Legea 8/1996 din România şi de legislatia internationala. Imaginile si/sau textele nu pot fi reproduse, copiate, transmise, publicate sau modificate, integral sau partial si pe orice suport, fara permisiunea mea scrisa. © Blogul lui Catalina

miercuri, 30 decembrie 2015

Sarmale cu ficat de pasare si varza murata

Dupa sarmale cu carne in foi de vita si sarmale de post cu quinoa va propun de data aceasta o reteta diferita cu orez negru, ficat de pasare si varza murata.

„Oda sarmalei” de Păstorel Teodoreanu

«Cum s-ar defini sarmaua?

Vis înaripat al verzei ce-l avu cât a durat
somnul lung metamorfozic în butoiul de murat...

Potpuriu de porc și vacă, simfonia tocăturii,
imn de laudă mâncării, înălțat în cerul gurii.

O cochetă care-și scaldă trupu-n sos și în smântână
și se-nfășoară în varză ca în valuri de cadână.

O abilă diplomată ce-a-ncheiat o strânsă ligă
c-o bărdacă de vin roșu și-un ceaun de mămăligă.

Oponentă din principiu și un strașnic adversar
pentru tot ce e dieta sau regim alimentar.

Un buchet de mirodenii, o frivolă parfumată
ce te-mbie cu mirosuri de slănină afumată.

Locatara principală ține-n spațiu tolerate,
perle de piper picante, boabe de orez umflate.

O prozaică'nnăscută, cum s-o prinzi în prozodie
că de când e lumea, porcul n-a citit o poezie.

Un aducător de sete, de bei vinul cu ocaua.
Iată-n câteva cuvinte, cum s-ar defini .. sarmaua !!!»


Ingrediente;



40 foi de varza murata
350- 400 gr ficat de pasare bio
400 gr orez negru fiert
1 ceapa mare (sau 2 mici)
2 linguri de pasta de rosii
1 legatura de patrunjel
ulei de masline
sare, piper
cimbru, dafin, susan



Mod de preparare :
Curatam si taiem ceapa marunt.
Calim ceapa in uleiul de masline, adaugam ficatul de pasare taiat bucatele.
Il calim bine pe toate partile, adaugam 10 cl de apa, bulionul de rosii, amestecam.
Lasam pe foc pana cand apa se evapora un pic. Punem orezul fiert amestecam si lasam sa se raceasca.
Adaugam patrunjelul tocat si susanul. Se amesteca bine.
Verificati daca mai trebuie sare sau piper.
Spalam bine cu apa rece foile de varza.
Facem sarmalele si le asezam in vasul pentru cuptor.
Le acoperim cu apa si cu foile ramase.
Punem cimbrul si dafinul.
Dam la cuptor pentru cca 1 ora. Verificam si ajutam apa daca este nevoie.






Le putem fierbe la oala minune (30 minute ) sau la foc mediu in jur de 50-60 minute.
Varza trebuie sa fie fiarta.

Se servesc fierbinti cu mamaliga si smantana.


Pofta Buna!!!!!


Ce este orezul negru?
Legenda spune ca orezul negru era atat de rar incat era consumat numai de catre imparatii Chinei. Datorita calitatilor sale nutritionale, orezul negru a fost denumit "Orezul Interzis", iar poporul chinez nu avea voie sa consume acest tip de orez.
Orezul negru este mult mai bogat in nutrienti decat cel brun. Contine aminoacizi, fitonutrienti si fitochimicale care asigura o cantitate mai mare de antioxidanti. Acest orez mai contine si alte minerale importante pentru sanatate, precum fier, calciu, cupru, zinc, seleniu, manga, dar si vitaminele B si E.
Orezul negru isi datoreaza culoarea inchisa pigmentilor flavonoizi, cunoscuti sub numele de antocianini. Acesti pigmenti sunt antioxidanti naturali puternici care se gasesc de regula in compozitia fructelor de padure de culoare neagra precum afine, coacaze negre sau mure.
Antocianinii au un rol important in prevenirea a numeroase boli cronice. Cancerul, diabetul, bolile cardiovasculare si boala Alzheimer sunt cateva dintre afectiunile cronice care pot si tratate prin consumul de orez negru . Orezul negru este un antioxidant si antiinflamator natural.
Orezul negru este si o sursa importanta de minerale, fibre si are proprietati nutritionale asemanatoare orezului brun. O lingura de orez negru contine mai multi antioxidanti si fibre decat aceeasi cantitate de afine. Are mai putin zahar decat fructele. Orezul negru poate fi folosit si in compozitia bauturilor si a prajiturilor. Poate fi consumat si la micul dejun, aducand astfel un aport important de nutrienti.
Dupa orezul alb, cel mai folosit orez la scara internationala este cel brun. Orezul brun contine cantitati insemnate de vitamina E si antioxidanti. Nutrientii din orezul brun lupta impotriva colesterolului rau si este de ajutor in tratarea bolilor de inima. Studiile cercetatorilor au aratat insa ca orezul negru este mult mai sanatos decat cel brun.
Datorita pigmentilor sai speciali care pot produce o varietate de culori, de la roz la negru, orezul negru poate fi o alternativa sanatoasa la colorarea alimentelor.
In prezent, orezul negru este consumat la scara larga in Asia, insa incepe sa patrunda si pe pietele din Europa si America. Este folosit pentru decor, la prepararea taitelor si a budincilor. Orezul negru este folosit si la sushi.
Orezul negru, cu bobul integral, este mai greu de gatit decat orezul obisnuit. Trebuie depozitat la frigider sau intr-un loc racoros si consumat in timp de trei luni de la deschiderea cutiei. Inainte de a fi gatit, orezul trebuie spalat foarte bine.
Este recomandat sa se lase la inmuiat cel putin o ora. Acest lucru va diminua timpul de gatit. Ca regula generala de gatit, la fiecare cana de orez se adauga doua cani de apa si se lasa la fiert timp de 30 de minute, daca a fost inmuiat. In cazul inc are nu a fost inmuiat inainte, se va lasa la pe foc timp de o ora.
Datorita pigmentilor puternici, orezul negru va colora legumele si mancarurile cu care este combinat. Pentru deserturi, orezul este folosit in general in combinatie cu lapte de cocos , zahar si apa pentru a forma o budinca dulce.
Sursa: http://sanatate.acasa.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

miauuu...........

a target="_blank" href="http://www.hostingpics.net" title="Hebergeur d'image">Hebergeur d'image
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...